En produsent av egne, sterke merkevarer og en verdsatt produksjonspartner.
HovedkontorÅlen | |
Ansatte6 | Grunnlagt 1966 |
EiereNorskeid familieselskap | DatterselskaperProtex Balti AS |
TjenesterUtvikling, innkjøp, tilskjæring, søm, logistikkløsninger | |
HovedkontorTallinn | LedelseSkandinavisk/estisk |
EierskapEid av Protex AS | Ansatte243 |
Grunnlagt2007 | ProduksjonsstederTallinn og Pärnu (Estland) |
KunderHøy-kvalitets merkevareleverandører fra Skandinavia og Nord-Europa |
Protex AS er en produsent av egne, sterke merkevarer og en verdsatt produksjonspartner til en rekke skandinaviske merkevareleverandører.
Målet vårt er å være markedsledende med våre egenproduserte nisjeprodukter. Samtidig skal vi, gjennom vår tilgjengelighet, fleksibilitet og kompetanse, være en foretrukket produksjonspartner for andre merkevareleverandører.
For å nå målene våre investerer vi i nødvendig kompetanse og teknologi og ser alltid etter løsninger som kan gi oss og våre partnere en fordel i et tøft, internasjonalt marked.
Protex AS skal være markedsledende med egenproduserte nisjeprodukter.
I Protex bryr vi oss om våre kunder og samarbeidspartnere. Vi skal lytte til kundens behov, holde våre løfter og være proaktive i kommunikasjonen.
Hver dag skal vi i Protex streve for å gjøre våre kunder fornøyde gjennom å levere produkter av høy kvalitet til riktig tid og pris.
I Protex spør vi alltid oss selv hva vi kan gjøre bedre og hvordan vi kan opprettholde og videreutvikle gode kunderelasjoner. Dette er en kontinuerlig utvikling gjennom investering i ny og bedre teknologi og kompetanseheving blant våre ansatte.
I Protex-konsernet er vi stolte av og opptatt av hvordan vi framstår. Vi skal ta vare på våre ansatte, miljøet og omgivelsene rundt oss. Du er velkommen til å besøke våre produksjonslokaler når som helst.
"Det handler ikke om å ha idèer, men om å sette dem ut i livet". Det var mottoet til David Engan da han i 1966 kjøpte bedriften "Trønderplast". Fem tiår etter, flere hundre ansatte, millionvis av produkter og drøssevis av idèer senere er mottoet fortsatt det samme. David, som i dag har videreført selskapet til sine tre døtre, besøker fortsatt konsernets fasiliteter for å forsikre seg om at vi lever og ånder for selskapets motto. Med andre ord; å få ting til å skje er i bedriftens DNA.
Protex har en lang og suksessfull historie bak seg og har tilpasset seg bransjens mange endringer gjennom innovativ tankegang og viljen til å utvikle seg videre.
Protex sin historie går helt tilbake til 1966, da 24 år gamle David Engan kjøpte det lille firmaet Trønderplast i Ålen.
David sitt motto har alltid vært; "Det handler ikke om å ha idèer, men om å sette dem ut I livet". I naturskjønne omgivelser i Ålen produserte Trønderplast, naturlig nok, telt og ytterklær. Gjennom en sterk indre glød og brennende engasjement fikk David fart på mange av idèene og i 1989 skiftet det lille familieselskapet navn til Protex. Da hadde selskapet opparbeidet seg en lojal kundemasse, ekspandert kraftig og hadde over 50 ansatte.
I 2005 var det et generasjonsskifte i Protex, David overlot da eierskapet til sine tre døtre, Margrethe, Gunhild og Marie. Selv om David har forlatt sin aktive rolle i Protex, besøker han jevnlig selskapets fasiliteter og sørger for at hans motto om å sette idèer ut i livet, lever videre.
I dag er Protex en produsent av egne kvalitetsmerkevarer, i tillegg til å produsere for en rekke merkevareleverandører av høy kvalitet. Selskapet er fortsatt 100% eid av Engan-familien og eldstedatter Margrethe har vært daglig leder siden 2009. Selskapet har flere hundre ansatte, et sterkt kundefokus og jobber hardt for å være en god og trygg arbeidsplass.
Protex sin visjon er å være markedsledende med sine egenproduserte nisjeprodukter, samt en verdsatt produksjonspartner til høykvalitets merkevareleverandører i Nord-Europa. Protex har også posisjonert seg i markedet som en innovativ og framtidsrettet partner i utviklingen av morgendagens smarte tekstiler.