Handlekurven din er tom!
Protex AS er en norsk-eid familiebedrift med en stolt historie innen produksjon av tekstilprodukter siden 1966. Vi betjener et bredt spekter av kunder og produkter.
Vår produksjon skjer i dag i hovedsak i Estland, hos vår datterbedrift Protex Balti AS, samt gjennom nært samarbeid med andre partnere.
Vår datterbedrift, Protex Balti AS har rundt 250 dyktige ansatte og er sertifisert i henhold til ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015 og med høy grad av fokus på vårt felles samfunnsansvar. Dette gir oss muligheten til å opprettholde høy kvalitet samtidig som vi oppnår kostnadseffektivitet.
Protex AS er stolt av å ha utviklet egne merkevarer som møter spesifikke behov i markedet. Vår kolleksjon Ragnarok er spesialutviklede arbeidsklær for havbruksnæringen. Hoftebeskytteren HiP er utviklet for å forebygge brudd ved fall. Vi er også kjent for våre egendesignede merkevarer ullfiltskoene Røroslabben og Femundlabben.
VÃ¥r innsats innen design har blitt anerkjent gjennom tildelingen av “Merket for god design” i samarbeid med Sintef. HiP hoftebeskytteren mottok denne prestisjetunge prisen i 2015, og Ã¥ret etter ble vÃ¥r kleskolleksjon Ragnarok ogsÃ¥ hedret med samme anerkjennelse.
Protex AS har siden 2010 vært leverandør til Det norske forsvaret på ulike typer sko og støvler.
Vi har også i mange år produsert ulike typer uniformer og fra 2021 har vi vært eiere av merkevaren Figura, som spesialiserer seg på korpsuniformer.
Besøk oss gjerne i våre lokaler i Ålen for å se vårt omfattende produktutvalg. Vi ønsker alle besøkende velkommen.
For å holde deg oppdatert på våre nyeste produkter, oppfordrer vi deg til å følge oss på Instagram og Facebook. Her vil du få et innblikk i vårt arbeid, nyheter og spennende prosjekter.
Sentralbord tlf: (+47) 72 40 51 00
E-post: order@protex.no
Protex AS,
Eggavegen 20,
7380 Ã…LEN.
Telefon: (+47) 72 40 51 00
Org.nr: 916915500
Kontaktperson Protex Norge AS
Margrethe Engan Gjære
Daglig leder
Telefon:
+47 72 40 51 00
+47 41 44 87 54
E-post: margrethe@protex.no
Protex AS er en produsent av egne, sterke merkevarer og en verdsatt produksjonspartner til en rekke skandinaviske merkevareleverandører.
Målet vårt er å være markedsledende med våre egenproduserte nisjeprodukter. Samtidig skal vi, gjennom vår tilgjengelighet, fleksibilitet og kompetanse, være en foretrukket produksjonspartner for andre merkevareleverandører.
For å nå målene våre investerer vi i nødvendig kompetanse og teknologi og ser alltid etter løsninger som kan gi oss og våre partnere en fordel i et tøft, internasjonalt marked.
Protex AS skal være markedsledende med egenproduserte nisjeprodukter.
Sterkt kundefokus og stadig utvikling
I Protex bryr vi oss om våre kunder og samarbeidspartnere. Vi skal lytte til kundens behov, holde våre løfter og være proaktive i kommunikasjonen.
Hver dag skal vi i Protex streve for å gjøre våre kunder fornøyde gjennom å levere produkter av høy kvalitet til riktig tid og pris.
I Protex spør vi alltid oss selv hva vi kan gjøre bedre og hvordan vi kan opprettholde og videreutvikle gode kunderelasjoner. Dette er en kontinuerlig utvikling gjennom investering i ny og bedre teknologi og kompetanseheving blant våre ansatte.
I Protex-konsernet er vi stolte av og opptatt av hvordan vi framstår. Vi skal ta vare på våre ansatte, miljøet og omgivelsene rundt oss. Du er velkommen til å besøke våre produksjonslokaler når som helst.
“Det handler ikke om Ã¥ ha idèer, men om Ã¥ sette dem ut i livet”. Det var mottoet til David Engan da han i 1966 kjøpte bedriften “Trønderplast”. Fem tiÃ¥r etter, flere hundre ansatte, millionvis av produkter og drøssevis av idèer senere er mottoet fortsatt det samme. David, som i dag har videreført selskapet til sine tre døtre, besøker fortsatt konsernets fasiliteter for Ã¥ forsikre seg om at vi lever og Ã¥nder for selskapets motto. Med andre ord; Ã¥ fÃ¥ ting til Ã¥ skje er i bedriftens DNA.
Protex har en lang og suksessfull historie bak seg og har tilpasset seg bransjens mange endringer gjennom innovativ tankegang og viljen til å utvikle seg videre.
Protex sin historie går helt tilbake til 1966, da 24 år gamle David Engan kjøpte det lille firmaet Trønderplast i Ålen.
David sitt motto har alltid vært; “Det handler ikke om Ã¥ ha idèer, men om Ã¥ sette dem ut I livet”. I naturskjønne omgivelser i Ã…len produserte Trønderplast, naturlig nok, telt og ytterklær. Gjennom en sterk indre glød og brennende engasjement fikk David fart pÃ¥ mange av idèene og i 1989 skiftet det lille familieselskapet navn til Protex. Da hadde selskapet opparbeidet seg en lojal kundemasse, ekspandert kraftig og hadde over 50 ansatte.
I 2005 var det et generasjonsskifte i Protex, David overlot da eierskapet til sine tre døtre, Margrethe, Gunhild og Marie. Selv om David har forlatt sin aktive rolle i Protex, besøker han jevnlig selskapets fasiliteter og sørger for at hans motto om å sette idèer ut i livet, lever videre.
I dag er Protex en produsent av egne kvalitetsmerkevarer, i tillegg til å produsere for en rekke merkevareleverandører av høy kvalitet. Selskapet er fortsatt 100% eid av Engan-familien og eldstedatter Margrethe har vært daglig leder siden 2009. Selskapet har flere hundre ansatte, et sterkt kundefokus og jobber hardt for å være en god og trygg arbeidsplass.
Protex sin visjon er å være markedsledende med sine egenproduserte nisjeprodukter, samt en verdsatt produksjonspartner til høykvalitets merkevareleverandører i Nord-Europa. Protex har også posisjonert seg i markedet som en innovativ og framtidsrettet partner i utviklingen av morgendagens smarte tekstiler.